Vrijwel ieder mens heeft ze wel eens in hun leven gehad: de Adidas Superstars. In het jaar 1949 introduceerde het merk hun eerste paar schoenen. Deze viel al meteen in de smaak. Mensen kochten de sprintschoen massaal en de statistieken stegen snel omhoog, dus kwam Adidas al vlug met het volgende ontwerp. Dit proces herhaalde zich steeds weer opnieuw.
In de jaren 80 vond het bedrijf dat het tijd was voor vernieuwing. Door middel van samenwerkingen met verschillende sportverengingen kreeg Adidas aandacht vanaf alle kanten. Veel sporters wilden daarom ook investeren in de allernieuwste schoenmodellen.
Later in het jaar 2000 had het bedrijf zijn allerhoogste piek: de Adidas Superstars werden geïntroduceerd. Het was een enorme hit onder de jongeren en volwassenen. Daarom ziet Adidas dit als een van de beste periodes van hun bestaan. Overal waren de schoenen te zien: op scholen, in de stad, bij concerten en natuurlijk tijdens verschillende sportwedstrijden. Als je de gloednieuwe Superstars had dan hoorde je erbij en was je bijzonder. Dat was een onbewuste, maar toch goede, marketing manier van het verkopen van het product. Adidas profiteerde ervan, en hun inkomen stegen alleen maar omhoog.
Tegenwoordig zorgen influencers ervoor dat de Adidas Campus overal uitverkocht wordt. Dit gebeurt door middel van betaald partnerschap met content creators op sociale media. Vooral jongeren kopen opnieuw de populaire schoen. Misschien zal het niet de felle roze kleur zijn zoals vroeger, maar het vertrouwde merk blijft hetzelfde.
Het is een slimme zet van het bedrijf om via deze manier de schoen opnieuw uit te brengen. De kleuren, de zool en het profiel zijn een exacte kopie van het oudere model.
Waarschijnlijk zal deze trend nog lang duren. Adidas hoopt dat natuurlijk! Iedereen is benieuwd naar wat voor iets mooi het bedrijf nog zal leveren. De grote populariteit zal zomaar niet vervagen, en daarom geniet het bedrijf nog lang van zijn roem.