Waarom staat je restaurant op Thuisbezorgd?

Een avond geen zin om te koken? “Even” snel eten bestellen wordt door thuisbezorgd heel makkelijk gemaakt. Dat is goed voor de horecaondernemers. Zij ontvangen meer bestellingen en dat betekent meer omzet. Ideaal zou je zeggen?! Toch gaat het niet altijd zonder zorgen. Een aantal horecaondernemers in Den Bosch hebben een mening over de bezorgdienst.

Boven de Prijs

Thuisbezorgd rekent op dit moment 13% commissie over de gehele bestelling. Met deze commissie mag het bedrijf alleen thuisbezorgd staan. Wil je dat er een bezorger je maaltijden brengt? Dat kan! Daar vraagt Thuisbezorgd 30% voor per bestelling. Daar komen ook nog servicekosten en bezorgkosten bij! Hoe hoog die kosten zijn, lijkt Thuisbezorgd zelf te bepalen!

Bezorging

Zodra de maaltijden de deur uit zijn, heeft het restaurant niks meer te zeggen over de bezorging. Bij een ideale situatie rijdt de bezorger direct naar de voordeur. Maar in het echt komen Bezorgers te laat of zelfs niet naar het restaurant. En het eten wordt volgens de restaurants ‘’maar in de tas gegooid’’. En vaak heeft een bezorger meerdere bestellingen.

‘’Dit frustreert ons, We doen ons best om de bestelling zo snel mogelijk te bereiden en te bezorgen. En dan krijgen we negatieve reacties op een fout waar wij niks aan kunnen doen’’ spreekt een Bossche ondernemer. 

Het eten wordt maar in de tas gegooid…

Bossche horeca ondernemer

Niet met, niet zonder

‘’Als je eten bestelt, haal dit dan rechtstreeks bij het restaurant af.’’ Vinden de ondernemers in Den Bosch. Restaurants zouden tegelijk niet zonder Thuisbezorgd kunnen. ‘’Dan valt er te veel omzet weg’’.

Een andere horeca-eigenaar vraagt zich af waarom de horeca nog doorgaat met thuisbezorgd. ‘’Maar ja, een pizza maken is zo gedaan, het is een leuk extraatje’’.

We willen allemaal wel een keer kiezen voor gemak. Namens de horeca: Waarom zouden we nog blijven bestellen bij thuisbezorgd, terwijl we veel kosten kunnen besparen als we voor afhalen kiezen?