(Recensie) Een podcast zonder gezeur of geklaag, je krijgt deze recht voor je raap.

Twee jonge, nuchtere vrienden met geen blad voor de mond, die beide in het hoogtepunt van hun influencer carrière staan, starten een podcast. Wat krijg je dan? Een podcast recht voor je raap, nogal letterlijk natuurlijk.

De normale ‘professionele influencer podcast’ serie’s zie je tegenwoordig overal. Neem de bankzitters, Kibbeling en voor de vrouwen is er altijd “de shitshow.” De keuze is reuze. Gelukkig is er geen goed of fout en komt een podcast toch altijd op een “you love it or you hate it” neer. Recht voor je raap is niet je gewone ‘influencer podcast.’ geen podcast waar elkaars problemen en die van de huidige influencers op tafel worden gegooid. Geen gezeur of geklaag over de recente Amerikaanse verkiezingen of de opwarming van de aarde. De podcast recht voor je raap maakt een fijne balans van humor en een kleine kritische blik naar de buitenwereld op, maar waar zit het originele in hun podcast?

Vrienden project
Zodra je een aflevering door je koptelefoon heen hoort zul je al gauw merken dat dit geen professioneel opgezette podcast is met een intro en een intermezzo in het midden. “nyoooooong. Morrog we moeten weer naar t kantoor, we moeten weer acht uur lang werken. Ik zou het niet kunnen Morrog.” Zo start je een podcast 1 op 1 met Emre en Don. Je krijgt het gevoel alsof je naar een vrienden project luistert, Maar dat is het dan weer net niet.

Trump, gamen, Formule 1, en het laatse virale filmpje op het internet, Emre: ‘De nieuwe cod is wel sick man.’ Don: ‘Klopt, maar film jij jezelf in je slaap? Het gebeurd bro.’ In de 50 minuten die je naar de twee vrienden luistert krijg je soms een stuk of 12 onderwerp te horen, maar dat is niet altijd zo,

Populair
Je zou zeggen dat een nuchtere podcast zonder intro en outro in de hedendaagse media slecht valt, ik zou beargumenteren dat dit juist nodig is in de podcastwereld waar we in leven. Met professionele podcasts over nieuws, politiek, sport en voeding is een lekkere nuchtere podcast met veel gelach en getier iets wat goed in de smaak valt. Dat is te merken gezien de podcast sinds aflevering 5 al in de spotify trending lijst staat. Sterker nog, tijdens de 10de aflevering, waar ze Arjen Lubach te gast hadden steeg deze podcast de top 15 binnen. Ook de speciale aflevering met Daniël Lippens trok veel bekijks.

Twee vrienden die elkaar niet alleen al jaren kennen, ook twee nuchtere personaliteiten creërde een podcast, het resultaat? Een podcast die goed in de smaak valt. Vooral bij de jongeren, want vergeet niet, het zijn twee influencers die zeker wat luisteraars met zich meetrekken door hun sociale media bereik. Dat verpest het luisterplezier gelukkig niet, hou jij van een lekker gesprek met flink wat humor, met hier en daar een blik naar de buitenwereld. Je krijgt het, letterlijk recht voor je raap.