Blink Twice

Pas op deze recensie kan spoilers bevatten

Zoë Kravitz levert met Blink Twice een spannende psychologische thriller af die zowel visueel als inhoudelijk indruk maakt. Het verhaal volgt het personage Frida, een serveerster die met haar beste vriendin Jess, een miljardair Slater King ontmoet. Ze worden uitgenodigd om naar het luxe privé eiland van Slater te gaan. Een droom die voor hen uitkomt, maar klopt alles wel op het eiland? Want voordat Frida het weet kan zij zich niet alles meer herinneren.

Een mysterieuze reis

De droom om naar het privé eiland te gaan lijkt perfect voor de twee vriendinnen. Ze worden overladen met cadeaus en nieuwe kleding. En niet te vergeten de heerlijke parfum die elke vrouw op het eiland krijgt. Na een paar interessante avonden en nachten die gevuld zijn met drank en drugs gebeurt er toch wat vreemds. Jess wordt namelijk gebeten door een slang. Zij merkt als eerste op dat er iets niet klopt op het eiland en krijgt haar geheugen terug.
De langzame ontrafeling van de gebeurtenissen op het eiland zorgt voor aanhoudende spanning, waardoor je continu op het puntje van je stoel zit

Gedurfde keuzes en sterke prestatie

De regie is gedurfd en experimenteel, je ziet niet vaak dit soort films. Zeker niet omdat het over machtsmisbruik en controle gaat. Het is natuurlijk super actueel, maar niet iedereen zit te wachten op een film zoals deze. Het acteerwerk is magnifiek. De actrice Naomi Ackie die Frida speelt heeft een ongelofelijk mooie uitvoering gedaan. De overgang naar het paradijselijke sfeer en de gewelddadige confrontatie is bijzonder goed gespeeld.
Het is een film die niet door het verhaal vliegt en zeker de tijd neemt om zelf te laten nadenken wat er nou precies gebeurt.

Iets voor jou?

Blink Twice is niet voor iedereen weggelegd, vanwege de grafische inhoud die soms zware thema’s naar voren brengt. Maar als je een psychologische thriller fan bent is deze film echt iets voor jou! Blink Twice daagt de kijker uit om na te denken over de manipulatieve kanten van macht, maar deze complexiteit kan ook frustreren door de soms langzame en verwarrende onthullingen.
Nieuwsgierig geworden check de trailer.